Péntektől nem jár a Hainan Airlines járata Csungking és Budapest között
Az utasoktól azt kérik, további információért keressék a légitársaságot.
Az utasoktól azt kérik, további információért keressék a légitársaságot.
Vang Csien Franciaországban szenvedett balesetet.
A kormányzat továbbra is napirenden tartja a Budapest-Peking járat felélesztését, jelenleg is folynak a tárgyalások a Hainan Airlines-szal. A magyar kormány nagyon akarja a járatot, ez abból is kiderül, hogy bármely kínai légitársasággal tárgyalna róla és "a lehető legnagyobb rugalmasságot tanúsítja, és minden tőle telhetőt megtesz a jövedelmezőség érdekében". A kormány kínai részvételt (is) befogadna a leendő nemzeti légitársaságban.
Az atlatszo.hu vasárnap közölte azt a birtokába került hivatalos levelet, amely szerint a kínai HNA Group, a Hainan Airlines anyacége már tavaly októberben lemondott a “Malév-projektről”. Ezt Adam Tan, a kínai óriáscég ügyvezető igazgatója írta meg Fellegi Tamás akkori nemzeti fejlesztési miniszternek. A hírre Oszkó Péter is reagált, aláhúzva: látható, hogy a Hainan indokai között egyetlen olyan sem szerepel, amely bármilyen módon összefüggésbe lenne hozható a Malév 2010-es visszaállamosításával, vagy akár korábbi működésével.
Elképzelhető, hogy eltaktikázta magát a kormány a vagyonfelügyelő kirendelésével. Miközben Európában sorra a csőd szélére jutnak légitársaságok, a csődvédelmi moratórium bejelentése felgyorsította a Malév bukását. Igaz, csak rossz és rosszabb megoldások voltak. Az utolsó pillanatban az is szóba került, hogy esetleg a volt orosz tulajdonos fejlesztési bank (VEB) finanszírozza tovább a céget, de úgy tűnik, az események ezen is túlszaladtak.
A Hainan légitársaság a rossz piaci körülmények miatt felhagyott a Malév megvásárlásának szándékával – olvasható a Beijing Business Today kínai nyelvű napilap csütörtöki számában.
Mielőbb vevőt kell találni a Malévra, mivel a jövő évi költségvetés már nem számol dotációval - írja hétfői számában a Magyar Hírlap, megemlítve, hogy Fellegi Tamás miniszter ma mutatja be azt a Fehér könyvet, amely a légitársaság eladósodásának okait is feltárja.
A kínai Hainan Airlines légitársaság exkluzív tárgyalásokat folytat a német Hochtief építőipari csoport repülőtér-üzemeltető vállalatokban - köztük a Budapest Airport Zrt.-ben - lévő tulajdonrészeinek megvásárlásáról.
Fellegi Tamás novemberi kínai útja során ha találkozott is a Hainan légitársaság képviselőivel a Malév kapcsán, a találkozó nem volt eredményes, és a kínai céggel a közeljövőben nem lesz együttműködés a magyar légitársaságról - írja több, meg nem nevezett forrásra hivatkozva a Népszabadság.
Kiszállt a német Hochtief csoport nemzetközi reptereket – köztük a budapesti Liszt Ferenc repülőteret – üzemeltető cégekből álló holdingja értékesítését célzó pályázatból egy német jelentkező, így már csak ketten maradtak, egy kínai és egy francia vevőjelölt.
Az idén már 25,5 milliárd forint közpénzt elnyelt Malévet vinné a kínai Hainan-csoport, ám a tárgyalások döcögnek.
A Hainan Airlines (HNA) kínai légiközlekedési csoport gondolkodik azon, hogy befektet a pénzügyi nehézségekkel küzdő Malévba, tárgyalásokat folytat vele erről - közölte az ATWOnline légügyi hírportállal egy kínai iparági bennfentes. A HNA csoport vezetője múlt héten még azt mondta, jobban érdekelné a céget egy új magyar légitársaság megalapítása.